İçeriğe geç

Yeni Aldığım Ürün Bozuk Çıktı Ne Yapmalıyım

Aldığımız bir ürün bozuk çıkarsa nereye başvurmalıyım?

Ürün ve hizmetin değerinin 30.000 Türk Lirası’nın altında olduğu durumlarda il veya ilçe tüketici uyuşmazlık çözüm kuruluna başvurulması zorunludur. Örneğin; 26.000 TL’ye iPhone 12 satın alan bir tüketici, satın aldığı telefonun arızalı çıkması nedeniyle Tüketici Uyuşmazlık Çözüm Kuruluna başvurmalıdır.

Aldığımız ürün hatalı çıktığında kaç gün içinde iade edebilirim?

1. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği uyarınca, Alıcı, satın aldığı ürünü, hiçbir hukuki ve cezai gerekçe göstermeksizin ve hiçbir gerekçe göstermeksizin, teslimat tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde cayma hakkını kullanarak iade edebilir.

Ayıplı malın yenisi ile değiştirilmesini isteme hakkı nedir?

4077 sayılı Kanunun 4. maddesine göre; ayıplı mal teslimi halinde tüketici, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarımı isteme gibi sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

Aldığım ürün hatalı çıkarsa nereye başvurulur?

Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.

Sıfır alınan ürün arızalı çıkarsa ne olur?

Evet, satın alınan ürünün ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, ürünün tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, ayıpsız eşdeğer bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir.

Aldığı bir ürün bozuk çıkan kişi hakkını aramak için nelere başvurmalıdır?

(Tüketicinin Korunması Hakkında Kanundan doğan uyuşmazlıkların çözüm yerleri, tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya ikametgahının bulunduğu yerdeki tüketici hakem heyetleri ve tüketici mahkemeleridir.)

Aldığım ürün bozuk çıktı ne yapmalıyım?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Alınan bir ürünün arızalı çıkması durumunda neler yapılabilir?

Ücretsiz onarım talep edin: Ürünün ücretsiz onarımını talep edebilirsiniz. Yeni ürün talep edin: Arızalı ürünün yeni, hatasız bir ürünle değiştirilmesini talep edebilirsiniz. İndirim talep edin: Üründeki arızaya veya arıza derecesine bağlı olarak indirim talep edebilirsiniz.

Hangi durumlarda iade kabul edilmez?

Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, çabuk bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.

Satın aldığımız bir mal ayıplı çıkarsa ne gibi haklarımız vardır?

Ayıplı mal satışı halinde tüketicinin hakları. Bu isteğe bağlı haklar arasında tüketici; Müşteri, iade, ürünü ayıpsız bir ürünle değiştirme veya ayıp oranında uygun bir fiyat indirimi veya ücretsiz onarım talep etme gibi sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Satıcı, tüketicinin bu isteğini yerine getirmekle yükümlüdür.

Kaç arızada ürün değişir?

Garanti kapsamındaki bir cihazda aynı arıza iki kez meydana gelirse veya farklı bir arıza üst üste dört kez meydana gelirse üretici ürünü ücretsiz olarak değiştirmek zorundadır. Bu haklarınızı kaybetmek istemiyorsanız endüstriyel ürünlerin onarımını yetkili servislere yaptırmanız gerekmektedir.

Değişim yapmayan mağaza nereye şikayet edilir?

Yaşadığınız sorunla ilgili olarak; Detaylı bilgi için lütfen bakınız.

Bozuk çıkan ürün nereye şikayet edilir?

Alo 174 Gıda Hattı Türkiye’nin her yerinden 174’ü arayarak gıda ile ilgili her türlü ihbar ve şikayetinizi çağrı merkezine bildirebilirsiniz.

Yeni aldığımız ürün bozuk çıkarsa hangi numarayı aramalıyız?

Bakanlığımız bünyesinde kurulan Tüketici Danışma Merkezi “Alo 175”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.

Aldığımız ürünle ilgili bir sorun çıktığında hangi kuruluşa başvuru yapılır?

Tüketici Uyuşmazlık Çözüm Komiteleri, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun uyarınca tüketici işlemlerinden ve tüketici odaklı uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıkların çözümünü bulmak amacıyla kurulan komitelerdir.

Aldığım ürün bozuk çıktı ne yapmalıyım?

Evet, satın alınan malın ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iadesini, ayıpsız bir ürünle değiştirilmesini, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir. Tüketici dilediği hakkı kullanmakta serbesttir.

Aldığımız ürünle ilgili bir sorun çıktığında hangi kuruluşa başvuru yapılır?

Tüketici Uyuşmazlık Çözüm Komiteleri, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun uyarınca tüketici işlemlerinden ve tüketici odaklı uygulamalardan doğabilecek uyuşmazlıkların çözümünü bulmak amacıyla kurulan komitelerdir.

Kusurlu ürün nereye şikayet edilir?

– Başvurular, tüketicinin işyerinin bulunduğu yerdeki veya tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı satıcının işyerinin bulunduğu yerdeki uyuşmazlık çözüm merciine yapılmalıdır.

Aldığımız ürün bozuk çıkarsa hangi numarayı aramalıyız?

Bakanlığımız bünyesinde kurulan Tüketici Danışma Merkezi “Alo 175”, tüketicilerimizin sorunlarına çözüm buldukları ve tüketici uyuşmazlıklarının çözümü için başvurmaları gereken ilgili mercilere yönlendirildikleri bir “çağrı merkezi” görevi görmektedir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort Gaziantep Sarışın Escort